duminică, 17 mai 2020

Cartoon Network prin ochii unui copil adult

Daca acum ai peste 30 de ani, e posibil sa fii crescut uitandu-te la Cartoon Network. E foarte posibil ca de acolo ai invatat limba engleza. E foarte posibil sa spui ca nu mai e nimic ca pe vremea mea...

Si ai avea dreptate partial. Multe lucruri nu mai sunt ca pe vremea noastra pentru ca nici noi nu mai suntem cum eram - adica copii, si prin urmare, nu mai avem nevoie ca acele lucruri sa fie asa cum au fost. Acum suntem adulti, unii dintre noi apartinem clasei numita "parinti".

Am vazut pe Blogal Initiative.ro o provocare privitoare la un desen animat nou, de pe Cartoon Network si mi-am spus - de ce nu? Am iesit putin din zona de confort si... a meritat.

Activitatea presupunea ca impreuna cu copilul meu sa indeplinesc minim 2 provocari date de echipa ThunderCats. Fiul meu inca nu a implinit 1 an, deci a fost foarte cooperant - stateam si ne jucam pe covor si am zis ca mi-ar placea sa facem aceste provocari, iar el a spus "Aguuu" si mi-a zambit. S-a bucurat cand l-am luat in brate si ne-am dus ca sa gasim "Sabia Destinului" - provocarea Cheetarei.

Pentru el a fost distractiv sa petreaca altfel timpul cu mami, iar pentru mine a fost interesant sa ma joc cu mine din nou, la un alt nivel. Asa ca am mai ales inca o provocare: "Arata-ne descoperirea ta" - provocarea lui WilyKat. Eu ii povestesc oricum fiului meu despre lumea in care traieste, despre casuta lui si ii spun cat de des pot ce se intampla in jurul lui. Ii povestesc despre oamenii din pozele expuse in casa noastra. Si zambeste. Si ia o carticica si imi povesteste si el.

Chiar daca nu ai o pisica sau un copil, iti recomand acest joc. Chiar si cateva episoade - incepand din 18 mai serialul Thudercats Ragetul se difuzeaza de luni pana vineri de la ora 16.50 numai la Cartoon Network.


Daca ti se pare ca personajele in sine sunt desenate de un discipol al lui Picasso si ca sunt uratele, atunci suntem in aceeasi barca. Totusi, sunt studii care arata ca personajele asimetrice si ciudate, atrag atentia copiilor.

Daca ai o emotie negativa ( teama, furie etc. ) pentru ca acum Cartoon Network nu mai este in engleza, te inteleg - si poate, candva, va fi si optiunea de sunet original.

Totusi, copiii nostri se vor uita la TV. La desene animate. Eu sper sa aleaga emisiuni cu personaje de la care pot invata si valori si lucruri utile in viata de zi cu zi. Pana la urma, si in basme sunt multe personaje cu un aspect asimetric,  care salveaza situatia.

Voi, ce credeti?


Un comentariu:

  1. Sunt desene ieftine si aiurea ca actiune, erau mai frumoase alea de le vedeam noi inainte...

    RăspundețiȘtergere