joi, 11 octombrie 2018

5 sfaturi pentru organizarea bucatariei

Acum 5 ani eram singura acasa, intr-o dupa-masa de weekend. Nu aveam nici un plan, nu aveam pofta de mancare, nu aveam nimic gatit si mi-era foame. Pe scurt, parea o dupa-masa pierduta. Dar niciodata sa nu spui niciodata. Iustin, Stefan si Mihai - 3 prieteni de-ai mei, aveau un alt plan. In urma cu o saptamana ii ajutasem conducand o masina dupa o petrecere luuuunga - si au spus ca isi vor lua revansa. In acea duminica ei se intalnisera la Stefan acasa pentru a manca peste proaspat prins de Mihai si cartofi de la tara cultivati de Iustin. M-au sunat si m-au invitat la ei. De departe a fost una dintre cele mai bune mese pe care le-am impartit cu prieteni vreodata : pastrav in crusta de pesmet, cu cartofi prajiti si mujdei proaspat. O bunatate. Stefan avea o garsoniera mica, de student, cam jerpelita, cam inghesuita: singurul lucru care a facut acea zi memorabila am fost noi 4 prieteni si mancarea noastra simpla, dar delicioasa. Am pastrat acea senzatie in suflet, dar, ori de cate ori ma gandesc la acea zi, mi se intampla urmatorul lucru: simt in mine o senzatie calda - de la gustul mancarii, care se umbreste instant cand imi amintesc de peretii garsonierei lui Stefan.

Cam toti aveam pe vremea aceea aceeleasi conditii: camere de camin, chirii modeste - dupa posibilitati, dar, stiam ca intr-o buna zi, aceste camarute 3 in 1 ( bucatarie, dormitor, sufragerie), se vor transforma asemeni Cenusaresei, intr-un camin de vis.

Anii au trecut, noi am crescut si eu mi-am vazut visul implinit: am ajuns la 32 de ani sa am in sfarsit un apartament pe numele meu. Are o sufragerie, 2 dormitoare, 2 bai si, mandria mea - o bucatarie imensa. Apartamentul este intr-o zona linistita din Cluj, la etajul 1. La geamul bucatariei apar primavara florile de glicinei mov care creste pe bloc, iar soarele lumineaza toata ziua. Cand am adus-o pe mama sa vada noua mea achizitie, am plans amandoua si ne-am luat in brate. Am stat eu cu telefonul in mana si ne imaginam cum urma sa arate noua mea bucatarie: unde o sa fie aragazul, ce culoare o sa aibe blatul si faianta, daca o sa am gresie pe jos sau parche, ce stil o sa aibe mesele si scaunele de bucatarie, ce fel de tacamuri si fete de masa sa imi cumpar, care sa se asorteze cu viitoarele mele cani si cratite. 

Initial mi-ar fi placut sa am 100 de bucatarii, pentru ca toate pozele de inspiratie erau frumoase, parca desprinse din casele influencerilor, dar, mi-am spus ca am un buget limitat - asa ca am mers dupa cateva principii, pe care vi le impartasesc si voua. 


1) Gandeste-te cat timp vei sta in bucatarie: daca iti doresti sa gatesti in mod sanatos ca si mine, atunci vrei sa ai un blat mare, unde sa poti sa toci, sa umplii, sa intinzi orice preparat. Oricat timp vei sta in bucatarie, vrei sa te umplii cu emotii pozitive, nu negative. 


2) Pe cat posibil, separa bucataria de restul casei: am vazut ca este o moda ( ciudata cel putin) de a avea masina de spalat haine, bucataria si locul de servit masa in aceeasi incapere. Avand in vedere ca fiecare lucru are anumite mirosuri si rigori de igiena, iti sugerezi sa le faci in 3 incaperi separate ( vrei ca oaspetii sa si simta mirosul mancarii si sa iti vada si lenjeria intima la spalat in aceelasi timp? ) . De-asemenea, cum te poti concentra si bucura de fiecare moment, cand ai atatea activitati care sa te acapareze? 

3) Totul la indemana. Daca iti place sa gatesti, atunci sigur ai mult unelte si atunci vei dori sa ai totul la indemana, daaar nu neaparat la vedere. Vei avea rafturi pentru vin, zeci de cutite - toate frumos puse in suport pentru cutite, rafturi inchise pentru vesela. 


4) Alege o tema " flexibila". Cu totii avem o pofta nebuna de schimbare, de cumparare etc. Eu, cand intru pe un site care-mi place, parca mi-as face o bucatarie noua in fiecare saptamana. Am ales totusi o tema clasica, pe care sa o pot adapta ieftin, in functie de preferintele de moment. Concret, am mers pe alb si crem, si mi-am luat mai multe seturi de fete de masa & tacamuri : Provence, Marimit, Festiv - si, in functie de cum ma simt, le voi schimba - si asa se va schimba si atmosfera. 


5) Putina verdeata nu strica. Eu vreau sa am un perete de verdeata proaspata, tot timpul anului : busuioc, rozmarin, menta,patrunjel - toate in ghivece frumoase - numai bune de aruncat rapid in salate si ciorbe. 


In cateva saptamani, totul va fi gata, si am sa ii chem eu pe Stefan, Iustin si Mihai, pentru a savura bucatele noastre intr-un mediu propice - astfel, creand o amintire 100% placuta in memoria mea, una in care nu doar mancrea starneste o emotie placuta, ci si locatia. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu