marți, 9 octombrie 2018

Capcana pentru parinti - episodul Italia


Cand tatal meu a implinit 60 de ani, ne-a dus pe toti in Grecia, sa il sustinem la marathon. A fost o experienta foarte frumoasa, parca dadusem ceasul inapoi cu 20 de ani, cand mergeam cu totii la mare. Atunci mi-am adus aminte de un studiu citit referitor la graficul fericirii: in Europa de Vest, adultii ating maximul de fericire cand se casatoresc, dupa care fericirea fluctueaza sus – jos pana cand copiii pleaca la facultate, cand atinge un nou maxim. In Europa Centrala si de Est, graficul ramanea doar jos, si dupa ce plecau copiii pe la caselor lor, atingeau un nou minim.


Anul acesta parintii mei au implinit 33 de ani de casnicie. 2 copii, 1 apartament, o gradina, promovari, somaj, mutari. Wow – o viata de om! Imi rasuna in minte ecoul studiului care spune ca  fericirea romanilor scade cu varsta. Eu am avut parte de o copilarie minunata, chiar daca pe alocrui era grea. Am devenit o persoana independenta, curioasa si puternica datorita lor: deoarece ei mi-au oferit o serie de momente minunate, am zis ca acum e momentul sa le ofer si eu lor putin din experientele pe care le-am avut pana acum, adica o calatorie care sa le schimbe viata. Cum stiu ca parintii mei au un motto: “pastreaza-ti banii ca ai muncit din greu pentru ei,” stiu ca nu ar accepta un cadou pur si simplu – asa ca am inventat o poveste, cu ajutorul celor de la Christian Tour.


Mi-am anuntat parintii ca cei de la Christian Tour cer recomandari de la comunitatea bloggerilor, pentru a gasi "testari de vacante" - oameni normali care sa mearga intr-un city break Christian Tour, platit de catre agentia de turism, unde singura lor grija este sa se simta bine. Testarii vor avea de gustat mancarea traditionala, vizitat locatii istorice, vor avea chiar si un buget de cumparaturi. Scopul testarilor era sa ofere pareri obiective si subiective cu privire la oferte city break.  Le-am spus parintilor mei ca i-am trecut pe lista - deoarece se cautau si cupluri inaintate in varsta, si ca, daca ii va suna cineva, sa stie despre ce este vorba. 

Pe cei de la Christian Tour ii rugasem sa ma ajute: eu urma sa platesc excursia parintilor mei, daca un agent din call centerul lor i-ar fi convins pe parintii mei ca au fost selectati pentru a deveni testarii unui city break in Milano. Aveau de completat un mic raport la final – unde trebuiau sa dea un top 3 al celor mai bune restaurant cu specific italian, si top 3 locuri de vizitat in oras. De ce am ales Milano drept destinatie surpriza pentru parintii mei? Deoarece mama mea fusese intr-o delegatie la Milano cu munca, si fusese atat de placut impresionata de acest oras, incat a dorit sa il duca si pe tata, dar el nu a dorit sa “arunce cu bani”. 

Cei de la Christian Tour au fost foarte amabili si au zis ca ma ajuta in acest demers de romantica incurabila. O domnisoara foarte amabila i-a sunat pe parintii mei si le-a comunicat ca pot isi faca o vacanta dupa sufletul lor, ceea ce insemna ca trebuiau sa se uite in lista de hoteluri Christian Tour si sa aleaga un hotel : central sau periferic, modern sau vintage, mai business sau mai de vacanta. 

Parintii mei au ajuns sa creada ca pleaca intr-un city break la Milano. Stiau ca primesc o lista cu sarcini pe care trebuie sa le duca la bun sfarsit.Trebuiau sa viziteze 3 obiective traditionale din Milano ( cum ar fi Domul din Milano, stadionul lui AC Milan si , precum si 3 obiective ne-conventionale. 

Trebuiau sa manance spaghetti milaneze in fiecare zi a city-break-ului si sa spuna ce restaurant are cea mai delicioasa reteta, precum si sa incerce 3 preparate mai putin cunoscute. 



Dupa ce au inchis telefonul, parintii mei m-au sunat, m-au pus pe speaker si mi-au spus ca se bucura ca eu sunt fata lor si ca sunt blogger, si ca daca se inscriau ei pe lista nu ar fi castigat nici intr-o mie de ani. Vocea lor vibra de fericire si chiar si tatal meu, care e un om foarte strict, a zis ca abia asteapta ca se urce pe Dom si sa manance paste si pizza la mama lor acasa. 



In acel moment am simtit ca parca graficul fericirii familiei mele s-a schimbat, si ca noi nu vom fi doar o familie medie din Romania care si-a trait deja viata, ci, suntem o familie pentru care cele mai frumoase momente abia urmeaza. 


P.S. Vacanta imaginata cu ocazia probei 2 din SuperBlog 2018
P.S. 2 - Pozele din Milano apartin Christian Tour, pozele cu pizza sunt ale mele, iar graficele sunt trasate de mine, din amintirea studiului. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu